Veranderingen aan de woning

Binnen de Woningstichting Vaals geldt er een beleid Zelf Aangebrachte Voorzieningen (ZAV). Wanneer u iets wilt veranderen in uw woning, dan kunt u hierover alle informatie lezen in de brochure 'Thuisvoelen in uw woning'. Met Acrobat reader kunt u deze brochure openen en eventueel zelf uitprinten. Heeft u nog geen Acrobat reader, klik dan op Acrobat reader en download de gratis versie.

Als u een verandering wilt uitvoeren, zoals onderstaand beschreven, dan moet u altijd vooraf toestemming aanvragen. Doet u dit niet, dan loopt u het risico de ZAV’s te moeten verwijderen. Bovendien kunt daardoor een eventuele vergoeding mislopen.

In de volgende gevallen heeft u in ieder geval onze toestemming nodig:
- alle veranderingen die u aan de buitenzijde aanbrengt (denk daarbij aan aanbrengen van zonnescherm, rolluiken en schotelantenne);
- alle ZAV’s met vergoeding;
- alle veranderingen die bouwtechnische gevolgen hebben (denk aan doorbreken/slopen van muren) en/of die te maken hebben met het aanwezige leidingwerk;
- alle veranderingen uit de categorie ZAV’s zonder vergoeding die niet zonder noemenswaardige kosten ongedaan kunnen worden gemaakt.

U kunt hier toestemming aanvragen voor veranderingen aan de woning.

Schotel- en antennebeleid

De laatste jaren zien we steeds meer schotelantennes in ons straatbeeld. Er kleven ook nadelen aan het gebruik van schotelantennes. In de meeste gevallen levert de plaatsing van schotelantennes schade op aan de woning. Ook kan een schotelantenne een veiligheidsrisico opleveren voor uzelf of omwonenden. Daarnaast vinden veel mensen schotelantennes een lelijk gezicht en daarmee niet goed voor de uitstraling van de woon- en leefomgeving. Wilt u meer informatie over de spelregels voor het plaatsen van schotelantennes,  klikt u dan op de link hieronder.

Schotel- en antennebeleid