Duurzame projecten zonnepanelen installaties

• Aan de Noot te Vaals
PROJECT ZONNEPANELEN NIEUWBOUW

Centrumplan "Koningin Julianaplein" Vaals

In het kader van verduurzaming worden in opdracht van Woningstichting Vaals in de periode van 13 t/m 24 maart zonnepanelen aanbracht op 2 appartementsgebouwen bij de recent opgeleverde nieuwbouw centrumplan Koningin Julianaplein Vaals.

In totaal worden 45 zonnepanelen, verdeeld over 2 complexen, o.a. bij “D’r Volder”, 8 appartementen Kon. Julianaplein 3 t/m 17 en “De wede”, 13 appartementen St. Paulusstraat 7 t/m 23a. De zonnepanelen produceren samen ongeveer 12.150 kWh per jaar. Dankzij de zonnepanelen wordt flink bespaard op de maandelijkse elektriciteitskosten voor de gemeenschappelijke ruimten zoals gangverlichting, liften en ventilatie. Dit voordeel wordt doorgegeven aan de huurders via een verlaging van de servicekosten. De Woningstichting vindt het belangrijk om ook hierdoor haar vastgoed te verduurzamen.
Door daarnaast de servicekosten voor de huurder te verlagen, helpen we de woningen betaalbaar te houden voor onze huurders.

Meten is weten Naast zonnepanelen wordt er in de entree van de betreffende complexen ook een display geplaatst. Het display geeft informatie over de zonne-energie productie en de CO2 reductie. Door het display kunnen bewoners en bezoekers precies bijhouden hoeveel stroom er wordt opgewekt met de zonnepanelen.

PROJECT ZONNEPANELEN BESTAANDE BOUW

96 Woningen Aan De Noot te Vaals

De 96 eengezinswoningen gelegen Aan de Noot 1 t/m 95 & 2 t/m 96 zullen voorzien worden van een zonnepanelen installatie. De installatie bestaat uit 10 zonnepanelen per woning en hebben een jaaropbrengst van circa 2700 kWh. De huurder betaald voor het hele zonnepanelen pakket een kleine huurverhoging. Doordat de elektrakosten behoorlijk zullen dalen betekent dat lagere woonlasten.
Bewoners zijn reeds geïnformeerd en kunnen middels een antwoordformulier aangeven of ze willen deelnemen. Montage en installatie zal plaatsvinden in het tweede kwartaal van 2017.